מהיום: מתנדבים באיחוד הצלה, מד"א וזק"א זכאים לשאת נשק

בנצי לייזרוביץ No Comments on מהיום: מתנדבים באיחוד הצלה, מד"א וזק"א זכאים לשאת נשק

השר גלעד ארדן חתם היום על תבחינים חדשים לזכאים לנשיאת נשק. השר ארדן: המצאותם של כלי נשק על ידי אזרחים מיומנים, הייתה מכפיל כח בסיכול פיגועי יחידים

ארכיון צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

קו ההגנה הראשון: התוכנית להגדלת רישיונות הנשק לאזרחים, יוצאת לדרך, מהיום מאות אלפי יוצאי יחידות חי"ר (רובאי 07 ומעלה) ומתנדבים בשירותי החירום, יהיו זכאים לרישיון נשק.

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן הרחיב משמעותית את מדיניות נשיאת הנשק וחתם על תבחינים חדשים, שיאפשרו להגדיל את מספר בעלי רישיון הנשק בישראל שהם בעלי מיומנות ומקצועיות גבוהה.

עפ"י המדיניות החדשה, יוצאי יחידות קרביות עם הסמכה של רובאי 07 ומעלה יהיו זכאים לבקש רישיון נשק. בנוסף, החליט השר ארדן שקצינים ונגדים לא ידרשו להחזיר את רישיון הנשק ואת הנשק שברשותם לאחר שישוחררו משירות מילואים פעיל ויוכלו לבקש לה משיך לשאת נשק גם לאחר שהשתחררו משירות מילואים פעיל.

השר ארדן: "אזרחים רבים הצילו חיים במהלך פיגועים ובעידן של "טרור יחידים"- ככל שיהיו יותר אזרחים מיומנים שנושאים נשק, כך יגדל הסיכוי לסכל פיגועים ללא נפגעים ולצמצם את מספר הנפגעים".

בעקבות המדיניות החדשה יגדל הפוטנציאל למחזיקי כלי יריה מיומנים במרחב הציבורי במעל חצי מיליון משרתי ובוגרי כוחות הביטחון וצה"ל ואלפי מתנדבים של משטרת ישראל וגופי ההצלה.

במקביל להרחבת הזכאות לקבלת רישיון, התקין השר תקנות המשדרגות משמעותית את תהליך ההכשרה של מבקשי רישיונות חדשים ובעלי רישיונות קיימים.

השינויים המרכזיים בתבחינים החדשים:
• יתאפשר מתן רישיון לכלי יריה, ללוחמים בעלי הכשרה של רובאי 07 ומעלה בצה"ל ובמשטרת ישראל וכן יתאפשר רישיון נשק לקצינים מדרגת סגן ונגדים מדרגת רס"ר, ללא תנאי של שירות מילואים פעיל (גם לאחר סיום שירותם במילואים).

• מתנדבים ביחידות מתאימות במשטרת ישראל וכן עובדים או מתנדבים במד"א, זק"א ואיחוד הצלה.

• מחזיקים ברישיון לכלי ירייה פרטי בתבחינים מסוימים כדין וברצף במשך 10 שנים ומעלה יוכלו להמשיך להחזיק בכלי ירייה, גם ללא המשך הוכחת עמידה בתבחין.

השר ארדן: "אזרחים מיומנים המחזיקים בכלי יריה במרחב הציבורי תורמים לתחושת הביטחון, מהווים קו הגנה חשוב בפני פיגועי יחידים ומשמשים למעשה כמכפילי כוח מזדמנים וכך, מחזקים את ביטחון הציבור. המדיניות החדשה מאזנת בין הצורך להגן על הציבור העלול להימצא בסיכון ובין הצורך לשמור על הציבור מפני שימוש לא נכון בכלי ירייה."



0 תגובות